tisdag 1 mars 2016

Dagen D

De ringde från strålningen i förmiddags och imorgon klockan 8 kör vi! Två dagar försenade, men jag har ju inte precis bråttom. Förhoppningsvis håller den där maskinen sig hel resten av tiden nu när vi fick en sån tråkig start.

Idag är också den stora dagen då jag börjar med Tamoxifen. Piller 1 av 3652... Ja jösses, när jag bestämde att 1 mars kunde vara ett lämpligt datum att börja kändes det så långt till dess... Redan dags...
Tipset jag fått är att ta medicinen på kvällen för att så långt som möjligt sova bort eventuella biverkningar. Jag har preppat min dosett och är alltså redo, undra om man märker nåt redan av första pillret eller om man måste käka dem ett tag...? Kommer det typ att smälla till efter jag har svalt?PANG och så förvandlas jag till en illamående argbigga med värmevallningar och värk i hela kroppen?  Det känns faktiskt nervöst, men ändå lite som med cellgifterna, skönt att komma igång på nåt sätt. Det är nästan värst att inte veta huruvida jag kommer att tillhöra de som får jobbiga biverkningar eller klara mig undan ganska lindrigt.

Fick kallelse till CT röntgen av bröstkorg och buk på SÖNDAG morgon... Hade ingen aning om att de tog emot bokade besök på helgerna... Men, härligt med korta väntetider, dock tråkigt att åka till sjukhuset på helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar