tisdag 22 mars 2016

Solsken, hundskit och körkort

Skulle på möte på jobbet i förmiddags, jag stod färdigklädd i hallen (i fina blusen och rena byxor), barnens lilla kompis kom glad i hågen för att ta sällskap till skolan. Medan vi alla gör oss klara sprider sig en omisskännlig doft av hundbajs i hela hallen... Åh nej, Lilla kompisen hade trampat i en hundskit på vägen....
Jag fick jagat alla barnen hem till lilla kompisen för byte av skor (skynda,skynda!! Skolan börjar snart!!) sen stod jag i kontorsstassen och skurade hallen fri från bajs.. hallmattan åkte bara ut genom dörren... tvätta, tvätta händerna och snabba sig ner till pendeltåget. Gick runt med bajslukt i näsan hela förmiddagen. Det var en riktig skitstart på dagen kan man säga :-)

Helgen har varit snorig och hostig men samtidigt solig och fin! Fick mig några härliga promenader i vårvädret och i söndags var det grillpremiär och middag på altanen. Det finns ju nästan ingenting godare än grillat de första gångerna på säsongen!



Jag hämtade ut mitt nya körkort häromdagen, det var ett par månader sedan lappen från transportstyrelsen (eller vad de nu heter) damp ner i brevlådan. Då var jag forfarande nästan skallig! Jag vill inte gå med ett skalligt körkort i 10 år!!! Tänk om jag blir bortrövad, då kommer det kortet att kablas ut över hela Sverige. Jag kastade mig på telefonen för att överklaga att mitt körkort går ut, protestera mot orättvisan att jag skulle tvingas förnya mitt körkort NU, när jag inte har hår!!! Men det var jättelång kö så jag la på... Istället drog jag ut på fotograferandet så länge jag vågade så nu att jag åtminstone hann få lite hår. Det är väl forfarande inget foto jag skulle glädja mig åt att se på Aftonbladets löpsedel, men, men...

Strålandet går hur bra som helst, lite röd och öm har jag blivit men inga stora problem och dagarna verkligen rusar förbi! Bara 11 gånger kvar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar