onsdag 13 januari 2016

Behandling 10/15

Tvåsiffrigt - jippie!!!

Har i veckan haft väldigt ont i mitt högra ben och fot, det kom nog i onsdags och har hängt i sedan dess, blivit lite värre och värre för varje dag. Igår på väg in för behandlingen var jag lite orolig för att de skulle avbryta behandlingen. Men så blev det tack och lov inte :-)
De var däremot helt övertygade om att detta inte alls hänger ihop med cellgifterna, en analys jag själv ställer mig en smula tveksam till... Men tydligen var de lite oroliga att jag eventuellt fått en propp då smärtan bara sitter på halva sidan. Det dök upp en ung läkare som utförde en mycket grundlig undersökning, så nu vet jag att jag är okej. Ont har jag ju fortfarande förstås, men det verkar ju vara ok så då poppar jag väl värktabletter och hänger i. Faktum är att det gjort lite mindre ont idag och jag var precis ute och gick en promenad, hoppas det släpper helt och hållet, det är inte kul att känna sig handikappad.

Apropå handikappad har Mannen gått och skadat knät i helgen. Han har knappt kunnat gå på grund av smärtor och hoppar runt på kryckor. Synd om honom såklart och taskig tajming när jag inte heller orkar... Vi ger våra barn mat, men ingen av oss kan städa.... Undra just om man kan ansöka om hemtjänst?

Imorgon är det läkarbesök på onkologen. Jag har en hel del frågor att ställa så det är bra. Jag undrar just om jag kommer att vara fortsatt inskriven på onkologen efter avslutad behandling eller vilken avdelning jag kommer att tillhöra sedan, kirurgen? radiologen? vårdcentralen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar