måndag 4 januari 2016

Behandling 9/15

Precis hemkommen efter behandling 9 av 15 och efterföljande lunch på IKEA.
Idag hade jag med mig Mannen och bägge barnen eftersom det är jullov och ledigt från skolan. Jag har ju tänkt hela tiden att det är bra om ungarna kan vara så delaktiga som möjlig i allt som händer, men idag tror inte att vare sig S eller A tyckte att det var så spännande som sist. De kan ju liksom det här med att hänga med morsan på cellgiftsbehandling nu...  De satt mest och trängdes i en ledig fåtölj och spelade spel på paddan, ibland tittade de upp och undrade om jag var klar snart.
Jag tog blodproverna på Mölndals sjukhus imorse för att vi skulle hinna med en fika innan behandlingen och A hängde med så att jag inte skulle känna mig ensam och rädd (hennes ord). Den trevliga sköterskan målade en glad gubbe på mitt plåster till A:s stora förtjusning :-) Förhoppningsvis är det sådana här små detaljer som kommer fastna i barnens minne från den här tiden, jag vill på något sätt att det också ska kunna vara positivt.


Det har ju varit nyår sedan sist... Nu skriver vi 2016 och det börjar närma sig slutet av cancerresan med stormsteg! Bara 6 doser gift kvar, om jag lyckas få i mig alla. Fötterna hänger med bra ännu tycker jag, det har iallafall inte blivit värre domningar sedan förra veckan.

Själva nyårsafton spenderades i roligt sällskap och fantastiskt god mat. Vi spelade ett roligt spel där man ska äta en jellybean som antingen smakar gott (typ chokladpudding, tuttifrutti, blåbär) eller smakar vidrigt (svettiga sockar, spya, hundmat). Det var SÅÅ roligt att titta på de andra när de tog en godis och hålla tummarna för att de skulle få den äckliga varianten, hahaha!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar