tisdag 29 september 2015

Perukshopping

Vad ägnar man sig åt när man väntar på att tappa sitt hår? Ja, svaret väl att man ägnar sig åt ungefär samma saker som när man inte väntar på att tappa håret :) Förutom en sak möjligen, idag var jag nämligen och shoppade mig en peruk. Första gången jag provade peruker (för cirka en vecka sedan) kändes det mest som ett lite roligt äventyr... Mannen och jag skrattade åt mig i blonda Hollywood-lockar eller rödhårig Joey Tempest-look (Tiffany Persson som "snälla" väninnan H sa... :))


Tiffany Persson?




Idag var det inte alls lika roligt...

Det är svårt, för att inte säga omöjligt, att hitta någonting som känns perfekt. Min hårfärg är ganska speciell och de peruker som finns med röda toner i tenderar att bli väldigt koppriga... Alltså bestämde jag mig för att helt strunta i att försöka hitta en som ser ut som jag, och istället tog jag en färg som jag mycket väl hade kunnat komma hem i efter ett besök hos frissan.

Vissa peruker jag provade var riktigt människohår och vissa syntethår. Jag valde en i syntet endast på grund av att jag höll på att avlida av värmeslag när jag provade människoperuken. Eventuellt har jag begått ett misstag... Provade peruken igen när jag kom hem och lyckades inte få fason på benan, dessutom tycker jag kanten och hårbotten LYSER peruk... SUCK!!!

Den här blir det, dock lite kortare frisyr.


Imorgon blir det sjukbesök hela dagen, får svar på analysen av lymfkörtlarna de plockade ut ur armhålan den senaste operationen. Tills dess... fortsatt väntan på att håret ska ramla av...det bränner och sticker som sjutton i hårbotten...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar