torsdag 26 november 2015

Behandling 4/15

Jag överlevde gårdagen! Fortfarande här!

Det kändes väldigt motigt innan jag väl kom iväg igår. Som tur var hade vi (Mannen och jag) en trevlig lunch inbokad hos svärisarna, så det fanns ju något som lockade. Innan lunchen var det dags för det obligatoriska blodprovet för att se att alla värden är ok inför behandlingen. De brukar ju vara superduktiga på att sticka på provtagningscentralen på Sahlgrenska, men igår gjorde det så ONT! Antingen hade hon otur och råkade komma åt någon nerv eller också kanske jag börjar bli ärrig i armen... Jag tar ju en del blodprov nu för tiden kan man säga och jag har bara en arm som det är lov att sticka i... 

Nåväl, jag hade peppigt sällskap med mig under behandlingen, både Mannen och Svärmor :-) Det är så härligt att jag har så många fina människor runt mig som vill lägga tid på att följa med på behandlingarna. Roligare ställe kan man ju spendera tid på.


Kära svärmor och jag

Lite nya rutiner med detta nya gift, tydligen kan man få en allergisk reaktion (som inte är en allergisk reaktion på riktigt) alltså måste sköterskan sitta med under de första 10 minuterna för att övervaka. Dessutom är man kopplad till en maskin som ser till att man får giftet på exakt en timme. Det är inte helt klart varför det måste vara precis en timme, men så ska det vara.
I övrigt kände jag igen mig i det mesta.

Två goda nyheter:
Mitt betingade illamående var i stort sett borta igår, bara små, små känningar. Ingenting kan göra mig mer glad!
Idag vaknade jag och var kortisonspeedad! Det roliga är att jag inte själv inser vad det som är som är på gång. Mannen kommer hem från gymmet och hittar mig på altanen i full färd med att putsa fönstren, jag är iklädd träningskläder (efter yogapass) och mössa och är blossande kortisonröd i hela ansiktet, och väääldigt energisk! 
Nu känner jag att krafterna kan ha tagit slut för idag och det är så klart viktigt att inte överanstränga sig, men jäklar vad härligt det var att känna lite energi i kroppen!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar