torsdag 5 november 2015

Look good feel better

Jag mår så mycket bättre än efter förra behandlingen. Om det är den nya medicinen eller inte kan jag inte säga men det spelar ju egentligen ingen roll. Är bara så tacksam för att jag orkar göra annat än att bara ligga på soffan och kvida.
Gick upp och åt frukost tillsammans med familjen imorse, efter det landade jag på soffan och slocknade stenhårt fram till klockan elva... Så ja, jag mår bättre men är ändå trött såklart. Trots att jag fick cellgifter igår kan jag ändå inte låta bli att få ångest för att jag ligger och sover bort hela dagen. Någonting nyttigt borde jag väl ändå kunna ta mig för? Underligt egentligen hur hårt det sitter, att inte ligga och lata sig... Eller ha åtminstone lite klädsam skam för att du gör det!

Sedan var det ju dags för den där förhatliga sprutan igen. Utan att gå in på några detaljer kan jag säga att det inte blir bättre för varje gång, ha ha. Men eventuellt är det sista gången, jag har faktiskt ingen aning om ifall jag ska ta den när jag byter gift. Hoppas jag slipper, tanken på att ta en sån varje vecka är värre än tanken på cellgifterna..

MEN, igår var jag ju ute på roligheter. Jag var på en kurs som heter look good feel better. Det är en kurs som erbjuds alla kvinnor med diagnosen cancer, man lär sig sminka sig och knyta sjalar och den är fullt sponsrad av olika make up-märken. Det är inte bara negativt att ha cancer som mamma och jag konstaterade.
Jag glider in, lite halvt osäker på vart jag ska, och hittar en massa kvinnor som hänger och väntar utanför en dörr. Inser snabbt att jag är på rätt ställe av alla olika modejanger av peruker, mössor, hattar och sjalar att döma.
Två instruktörer tar hand om oss i två timmar och vi får en hel necessär full av rengöringsprodukter och massa smink (att ta med hem!). Det var så himla kul, tolv skalliga kvinnor som fnissar och sminkar sig. Inte någonting man är med om varje dag precis! Jag kände mig glad ända in i själen när jag gick därifrån av all kärlek, styrka och mod som fanns i det rummet - hur banalt det än låter...

Allt smink jag fick i min necessär!

Det ligger kanske något i det, att man mår bättre med lite smink på sig :-)


10 kommentarer:

  1. Wow!! Snyggo! Blir så glad att läsa att du både mår bättre och får vara med på lite roligheter!! Heja heja!
    PS: du, ligg på soffan, hela tiden, om du vill! Snart är du frisk och ska jobba till pensionen! Lägg dig på soffan kvinna!! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaa!! Snart är jag frisk... Längtar! Kram <3

      Radera
  2. Snygg!!!! Härligt att läsa vännen!! Snälla rara söta du, ge nu den där duktiga en rejäl jvla knuff så hon ramlar omkull och så tar du kommandot och lägger dig på sofflocket m gott samvete!!!! Basta!!! Instämmer i föregående kloka talare!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska ta ett allvarligt snack med den där "duktiga"... Får se om det hjälper :) Kram

      Radera
    2. Hjälper gäääärna till 😃! Kram

      Radera
  3. Heja dig! Skönt att du mår bättre denna gång. Tänker på dig! Kram

    SvaraRadera
  4. Heja dig! Skönt att du mår bättre denna gång. Tänker på dig! Kram

    SvaraRadera
  5. Veldig glad for å høre du du føler deg bedre! Klem Kristin

    SvaraRadera