måndag 14 december 2015

Full fart och goda nyheter

Vilken fantastisk onkologläkare jag har! Hon ringde mig precis för att meddela att min skelettröntgen såg helt normal ut!! Jippie, både för beskedet och för att det finns läkare som förstår att det är slitsamt att vänta på besked. Och då är det inte ens hon som skickat remissen från början utan hon har på eget bevåg haft svaret på bevakning. Tack, tack, tack!!! Vilken otroligt skön känsla att VETA att det inte sitter några otäcka cancerceller och växer i min rygg :)) Nu ska jag bara blicka framåt, när denna behandlingen väl är över är jag FÄRDIG med cancer. Den ska inte få lov att ha någon mer plats i mitt liv!

För att slippa skäll från onkologsyrran hade jag hela helgen inplanerad med mysiga aktiviteter. I lördags var hela familjen på julbord på Nääs slottscafé. Vilken fantastisk mat och vilket trevligt sällskap!



Vi var hemma och i säng vid 22.30, sen sov den här bäbisen ända till halv nio på söndagen och var ändå hur trött som helst! Alltså, så ansträngande ÄR det ju inte att äta lite god mat...
På söndagen (igår) var barnen och jag på bio och middag på stan med våra kompisar, K, E och V. Vi såg Lasse och Majas detektivbyrå, jag tror att barnen tyckte att den var ganska bra, men K och jag var väl sådär imponerade.



Idag har jag lunchat med kompisen P, efter det svängde jag förbi jobbet och träffade min nya vikarie som började idag. NU är jag hur trött som helst... Sover väl resten av veckan kan jag tro, haha!!

Förresten, kolla in mitt lurviga hår som börjat växa ut över hela huvudet. Ni ser väl det? Eller hur?!


3 kommentarer:

  1. Som vilken före jul-helg som helst ju!
    Ska bli spännande att följa din nya frisyr :)
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Och tack för att du genast delar med dig av goda nyheter. Tack!!

    SvaraRadera
  3. Yes!!!!!!! Såååå underbara nyheter vännen, grymt!!! Underbart att det finns såna fantastiska personer i vården som inte tappar sin empatiska förmåga. Visst det är deras arbete m det är ditt liv och vad vi vet så har vi bara ett.... Väntan är ju olidlig när det är väntan på just sådana livsavgörande besked!!! Så glad för din skull min vän!!! Kram <3

    SvaraRadera