onsdag 14 oktober 2015

Behandling 2/15

Japp, då var det gjort iallafall. Kändes sååå tungt innan, hade ungefär noll lust att åka dit. Men som sagt hade jag ju bästa gänget med mig, barnen och Mannen.
Och nu är det bara 13 gånger kvar... (1 till av denna sorten, sen byter jag gift).

Barnen tyckte att det var ett ganska bra ställe, den där Jubileumskliniken. Under tiden jag fick två påsar gift fick de glass och Ipad. Lite orättvist tyckte jag...
Jag måste verkligen ge en eloge till personalen, och speciellt till "min" onkologsyrra, de är så fantastiska, mjuka och välkomnande allihop! Deras sätt att vara gjorde detta till en riktigt bra upplevelse för barnen, jag tror faktiskt inte att de tyckte att det var det minst otäckt. A sa att hon ville följa med igen (om det beror på glassen eller bra spel på Ipaden låter jag vara osagt). Jag frågade S när vi kom hem vad han tyckte om dagen och det visade sig att det som fastnat mest hos honom var blodprovet jag tog i armen på förmiddagen "det såg ut att göra väldigt ont", men nej, det gör det ju inte precis.

Så här kul kan man ha under behandlingarna på JK. Lägg särskilt märke till min fina mössa (numer kallad discomössan) som jag har fått av min vän S. Jag ser ut som en smurf i alla mössor, men i denna ser jag åtminstone ut som en glitter- och glamoursmurf!





Nu är det kväll och jag mår ganska kasst, illamåendet är här igen och huvudet bultar. Har för mig att jag mådde bättre än så här förra gången, men kortisonet kanske kickar in först imorgon?

Hur som helst, nu är andra omgången gjord och jag är fortfarande här, jag är fortfarande hel!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar