måndag 5 oktober 2015

En ny tutte

Två galet trötta dagar, har knappt orkat ta mig från sängen till soffan. Jag vet inte om det har fysiska eller psykiska orsaker, kanske en kombination av båda. Det är faktiskt mer ansträngande än man kan tro att gå här och vänta på att håret ska ramla av... Tänk om det inte gör det, tänk om jag får lov att behålla det!

Som tur är lyckades jag iallafall hålla ögonen öppna tillräckligt länge för att åka till Ortopedteknik och prova ut en riktig protes. Jag möts av en mild kvinna som verkar ha precis hur mycket tid som helst för bara mig, hon springer ut och in i rummet och hämtar protes efter protes till jag är nöjd med bredd, höjd, färg, form och allt annat. Jag fick också köpt mig två bh:ar (förutom den som landstinget bjuder på). Ärligt talat, jag höll nästan på att bli tårögd när jag fick på mig en riktig bh. Inser nu hur jäkla trist det varit att ha sportbh i 2 månader. Och med protesen i ser det nästan ut som ett riktigt bröst, nästan, nästan... Bara man inte lutar sig för mycket framåt.

Min fina tutte!

BH :-) 

Tydligen har man rätt till två proteser gratis så framöver kanske jag testar en klisterprotes som man kan ha i en vanlig bh. Den kunde jag inte ta idag eftersom det måste ha gått minst 3 månader efter operation (eller var det 6 månader?) och tydligen ska man vara lite försiktig med klisterproteser i samband med strålning då huden kan bli irriterad. Men jag väntar så gärna, nu har jag ju en jättefin tutte och kan bränna de tillfälliga proteserna på bål, om jag hade velat, vilket jag kanske vill, för jag tycker inte om dem! Alternativet är ju att återanvända dem som axelvaddar ifall det skulle komma på modet igen.
Så nu är det bara att leva på som vanligt med sitt nästan riktiga bröst, det gäller bara att hålla sig undan från vassa saker som knivar, saxar och katter för annars kan det gå hål (som tur är har jag inte för vana att jonglera med vare sig knivar, saxar eller katter så jag är nog på den säkra sidan där tänker jag).

Imorgon har jag "ledigt" hela dagen, inte ett enda besök inplanerat hos någon form av vårdgivare, det känns ovanligt men väldigt skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar