onsdag 21 oktober 2015

En bättre onsdag

Idag har jag varit i skogen igen, denna gång med kära mor. Vi gick en riktigt lång promenad och hittade en (1) Karl Johansvamp och några trevliga herrar som ville bjuda på grillad korv (vi tackade nej). Känns som en riktigt lyckad dag i skogen får jag säga.

Fick tyvärr ingen bild på herrarna, så svampen får duga
Innan promenaden var jag på vårdcentralen och la om CVK:n, nu när jag fått en bra sköterska är det inga som helst problem, slipper datummärkning och allting. Det är inte klokt vad bra det kan bli. Dessutom är det så fantastiskt skönt att få lufta lite grann att jag nästan börjat se fram emot omläggningsonsdagarna.

Eftermiddagen har spenderats i soffan, mestadels sovande efter all frisk luft och motion. De stunder jag har lyckats hålla mig vaken har jag tittat på mitt nya favoritprogram "Husjägarna Australien", älskar program om folk som letar hus! Älskar!

Jag vill verkligen tacka för all pepp och alla tips jag fått sedan mitt senaste inlägg! Det värmer massor ska ni veta!
Ett tips jag fick var skrattyoga - och givetvis har jag provat. Jag har faktiskt gjort det live en gång, det var en märklig, men inte oangenäm upplevelse, men detta var första gången via nätet. Självklart kände jag mig ganska löjlig där jag satt själv i soffan, stirrade på en dator och garvade... Ha, ha hoppas inga grannar såg eller hörde... Men kan man komma över den pinsamma känslan tror jag faktiskt att det kan vara ett ganska bra verktyg när deppet kommer. Det var iallafall inte sista gången för mig.
Mannen i videon är väääldigt intensiv (dessutom är han ganska lik mig) men jag skrattade faktiskt en hel del. Kanske någon annan som vill prova:
http://youtu.be/_90HtirEZM8

1 kommentar: