lördag 17 oktober 2015

Fredagkväll på Sahlgrenska

Under kvällen igår fick jag feber. Instruktionen är att ringa till onkologen ifall man får över 38 grader, sagt och gjort. Fick prata med en sjuksköterska, som i sin tur konfererade med en läkare. För säkerhets skull ville de att jag skulle komma in och ta lite prover. Alltså packar vi ihop oss, Mannen, S och jag. A hade översovning hos kompisen och slapp sitt andra sjukhusbesök på två dagar.
Det man är orolig för när man får feber i min situation är att  de vita blodkropparna ska bli väldigt låga i samband med en infektion, vilket i och för sig inte var helt troligt med tanke på att jag dygnet innan tagit min spruta. Och, mycket riktigt, fick ta en väldans massa prover som alla visade sig vara bra. Vid 22.30 var vi på väg hem igen med ett recept på antibiotika för misstänkt UVI på fickan.

Ja, ja här rör man upp himmel och jord för ingenting när jag helst av allt hade velat ligga hemma på soffan... Men, men det blev en "myskväll" framför Idol, bara inte riktigt där vi hade planerat det.
Det får helt enkelt bli en soffkväll ikväll istället... Känner mig faktiskt något piggare idag, hoppas det vänder nu!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar