torsdag 22 oktober 2015

Betingat illamående

En torsdag med gråtråkigt väder och massa trötthet, idag har det inte funnits någon lust att ta promenader. Kastvindar och duggregn från sidan är inte min favorit...

Idag har jag upplevt ytterligare en ny grej i cancerland - betingat illamående (internetmedicin.se beskriver det som: betingat illamående kan utlösas av yttre faktorer som förknippas med cytostatikabehandlingen, t ex byggnader, sjukhuspersonal, lukter och mat). Mannen och jag skulle svänga förbi McDonalds och ta en cheeseburgare för att göra det enkelt för oss till lunchen, på vägen dit börjar jag må riktigt, riktigt illa och när vi svänger in och parkerar utanför restaurangen mår jag verkligen superdåligt. Så dåligt att jag inte klarar av att gå in. Då kommer jag på att vi ätit på McDonalds bägge gångerna efter att jag har fått behandling (nej, vi lever inte på McDonaldsmat) och att jag nu tydligen fått någon typ av aversion mot det. Frågan är nu om det är kopplat till just den restaurangen eller om det gäller McDonalds generellt... Det måste givetvis undersökas. Oavsett vad så finns det ju värre saker att koppla ett betingat illamående till, just McDonalds behöver jag ju faktiskt inte för att leva ett fullvärdigt liv.

Jag har fortfarande lite envist stubb som inte vill släppa taget kvar på huvudet. Ungefär som en tvärtom-munk, där munken är skallig har jag hår... Ganska självklart egentligen eftersom jag sliter mindre på huvudet just där. Nu har det dock börjat stickas och brännas i hårbotten igen precis som det gjorde innan håret föll av förra gången, så kanske ryker resten också snart...

1 kommentar: